بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی همیشه از مسیر فعالیت های فرهنگی است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران در بوشهر، حیدر راهب ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران دستگاه های فرهنگی استان بوشهر با هدف تبیین محورهای دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی صرفاً یک کار نیست؛ بلکه مجموعه ای از فعالیت هاست که مباحث کتابخوانی و هنری به صورت مفصل و گسترده در رده های سنی مختلف در آن دیده شده است.

بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی همیشه از مسیر فعالیت های فرهنگی است

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، توضیح داد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع)، توسعه فعالیت های کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و فراوری محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه برگزار می گردد.

راهب با بیان اینکه محور اصلی جشنواره رضوی از مسیر کتاب است، اضافه نمود: محتوای این جشنواره امام رضا (ع) است که سال جاری بخش ویژه آن، بخش امام حسن عسکری (ع) است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می گردد.

به گفته وی، این جشنواره دو هدف عمده را دنبال می نماید که یکی ترویج کتابخوانی و دیگری، توسعه فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و شرکت کنندگان در دو بخش کتابخوانی و هنری به رقابت می پردازند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در ادامه با تاکید بر ایجاد هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی، گفت: یک خلایی که طی سال ها در حوزه فعالیت های فرهنگی دیده شده و اما الان بیشتر برجسته شده، این است که دستگاه ها و مراکز فرهنگی به صورت یک جبهه و جریان واحد و در یک راستا و هم افزا در بحث فعالیت های فرهنگی و ترویجی ظاهر نشده و هر کدام به طور جزیره ای پیش رفته اند. از این رو، این نشست با هدف هم افزایی بیشتر میان دستگاه ها برای برگزار گردیدن هر چه بهتر این جشنواره تشکیل شده است.

راهب اضافه نمود: هدف ما به عنوان متولی کتاب و کتابخوانی، ایجاد هم راستایی و هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی برای تسهیل توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و از این طریق در مقابل برنامه ریزی که دشمن در باطل خود طراحی نموده، بتوانیم یک برنامه ریزی مدون و هم افزا داشته باشیم تا به نتیجه ای مطلوب برسیم.

به گزارش ایبنا، این نشست هم اندیشی با حضور مدیران ادارات کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، کانون خادمیاران رضوی، سازمان جهاد کشاورزی استان، شورای سیاستگذاری ائمه آدینه استان، پایگاه دریایی ارتش، پایگاه هوایی ارتش، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، نمایندگی آستان قدس رضوی بوشهر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2173

به "بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی همیشه از مسیر فعالیت های فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی همیشه از مسیر فعالیت های فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید